اقتصاد، تجارت و کارآفرینی

خبرهای شرکت و سازمان شما چطور برایتان برندسازی می کنند؟ پنج راهنمایی کاربردی

خبرهایی که از کسب و کار و یا شرکت شما در رسانه ها منتشر می شوند از جمله ابزارهای قدرتمندی هستند که امکان قراگرفتن مداوم شما در معرض دید مخاطب را فراهم می کنند. در دنیای پررقابت کسب و کارهای امروز  لازم است نام تجاری و برند شما پیوسته در معرض دید مخاطب قرار داشته باشد. در این جا پنج راهنمایی کاربردی برای استفاده از خبرهای رسمی در راستای برندسازی را ذکر می کنیم.

خبرها به شما این امکان را می دهند که به صورت مستقیم با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید و اخبار و اعلانات مهم خود را به دست آن ها برسانید و برداشت مثبتی از کسب و کار خود به ذهن آن ها منتقل نمایید. این خبرها می توانند موارد ساده ای همچون حضور در یک نمایشگاه و یا رویداد و یا جشنواره ای خاص باشند و یا اخبار مهمتری همچون خبر رونمایی از یک محصول جدید و یا موفقیتی در عرصه کسب و کار. حال باید دید که این خبرها چطور در راستای برندسازی شما می توانند عمل کنند؟

اخبار منتشر شده از کسب و کار شما با اين پنج روش كمك مي‌كنند تا برند خود را بسازید:

۱- دیده شدن بیشتر

خبرها به صورت موج حرکت می کنند و می توانند از یک رسانه به رسانه دیگر راه یابند. در واقع اینکه خبر شرکت شما بتواند باعث دیده شدن بیشتر شرکت شود یک اصل در رسانه است. مخصوصا اینکه این روزها اينترنت موانع رسانه‌اي را كه اخبار را روزگاری فيلتر و محدود مي‌كرد، حذف كرده و انتشار اخبار اين امكان را به شما می دهد كه مستقيما با مخاطب خود صحبت كنيد، حتی اگر آن ها برند شما را نشناسند و با آن آشنا نباشند.

از طرفی این روزها ديگر بسیاری از مردم برای کسب اطلاعات در مورد موضوعی خاص، نخست به سراغ رسانه‌هاي سنتي نمي‌روند. آنها براي پيدا كردن اطلاعات خاصي كه به آنها نياز دارند، از موتورهاي جست‌وجو استفاده مي‌كنند. اين يعني: خبر های رسمی شما، درست زمانی که مخاطب و مشتری شما بيشتر از همه به اطلاعاتی درباره کار شما نیاز دارد، او را به سمت شما هدایت می کند و به این ترتیب شما را در وضعیت برد-برد با مخاطب قرار دهند. شما اطلاعاتی که او لازم دارد را به او می دهید و او هم شرکت شما را پیدا می کند.

۲- اخبار ارزشمند و صحیح خود را به اشتراك بگذاريد

هدف از اینکه شما خود باید برای کسب و کارتان خبر تولید و منتشر کنید، فراهم كردن محتوايي هدفمند، داراي ارزش خبري و به موقع برای مخاطبان است. برای اطمینان از درستی همه چیز، قبل از انتشار هر خبر از کسب و کارتان، موضوع را دوباره و دوباره چك كنيد تا از صحيح بودن محتواي آن مطمئن شويد. سپس، خبر را با هدف تغذیه نشريات مرتبط و ارتباط با مخاطب ويژه، در پروسه انتشار و ارسال قرار دهيد. برای توزیع اخبارتان در سطح رسانه ها و رساندن آن به دست خبرنگارانی که می توانند به آن خبر علاقه مند باشند، می توانید از پلتفرم روابط عمومی همچون «اخبار رسمی» استفاده کنید.

۳- آشنايي، شناخت و اعتماد ايجاد كنيد

هرچه برند شما اطلاعات منظم، موثق و معتبر بيشتري فراهم آورد، اعتماد و وفاداري بيشتري از مخاطب هدف خود دريافت مي‌كنيد.

ارزش اعتماد چقدر است؟ يك سری از مطالعات که از سال 2012 به این سو انجام ‌شده نشان می دهند که كه اگر شركتی قابل اعتماد و معتمد باشد، مي‌تواند یک روند درآمدزایی تضمین شده و فزاينده را تجربه کند. اين بررسي توصيه مي‌كند كه هرچه وفاداري و اعتماد بيشتر باشد، احتمال اينكه مردم از آن شركت مورد اعتماد خريد كنند، بيشتر است. خبرسازی از کسب و کارتان و تغذیه مدام رسانه ها توسط آنها، وسیله ای است که این امکان را فراهم می کند با تولید و ارسال اخبار موثق، پایه های یک اعتماد عمیق متقابل را بسازید. 

۴- افزايش و استمرار خبرسازی برای موفقیت برندسازی

انتشار اطلاعات در رسانه های بزرگ همیشه ضمانت نمي‌كند كه همه افراد خبرهاي شما را ببينند. بنابر این حتی در صورت به دست آوردن موفقیت های بزرگ، به حركت و شدت موفقيت‌تان از طريق تبليغ و ترويج به وسیله انتشار مستمر اخبار ادامه دهيد. اين كار كمك مي‌كند خبرهايتان را به مخاطب هدف برسانيد و به‌طور بالقوه مورد توجه نشريات ديگر هم قرار بگيريد. یکی از کارکردهای اساسی انتشار اخبار کسب و کارتان، استمرار و تداوم موفقیت هایی است که با اتکا به روش های دیگر به دست آورده اید. همیشه گفته اند: رهرو آن است که آهست و پیوسته رود. انتشار مستمر اخبار موفقیت «آهسته و پیوسته» شما را تضمین می کنند. 

۵- نتايج جست‌وجوهاي اينترنتي را تغذيه كنيد

تا به‌حال پيش آمده است كه در موتورهاي جست‌وجو به دنبال شركتي بگرديد و تمام پروفايل‌هاي اجتماعي آن را در نتيجه جست‌وجو بيابيد؟

انتشار مداوم اخبار و ساختن پروفايل‌هاي اجتماعي براي برندتان باعث مي‌شود در صفحات اينترنتي و در نتايج جست‌وجوها، فهرست‌هاي بيشتري نصيبتان گردد. این روش به شركت شما امكان مي‌دهد بر كليد واژه‌هاي مربوط به برند مسلط باشد. برای مثال انتشار اخبار در سایت خبری «اخبار رسمی»، به ناشرین اخبار اجازه مي‌دهد خبر هایشان را به پروفايل گوگل پلاس‌شان متصل كنند و از طريق قرار دادن بهینه سازی کلمات کلیدی ، از جست‌وجوي اينترنتي، فوايد بيشتري نصيب‌شان شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا